En klar mössa och lite tips


Idag stickade jag klart min andra mössa. Det tog lite längre tid denna gång men det var på grund av tidsbrist. Men nu är den klar och jag vet inte om den ska pryda min lillebrors huvud eller någon annans. Om inte lillebror vill ha den så får någon annan köpa den.

På bilden ser den mer moss/ljusgrön ut men den är verkligen mer knallig. Jag valde färgen främst för att jag tänkte att om min bror ska ha den så matchar den hans täckbyxor (till och med tandställningen, ironiskt nog). Den förra mössan jag gjorde var brun och eftersom att det var den första jag gjorde så kan jag ju erkänna att den inte blev lika bra som denna, den blev lång och då jag skulle knyta en längst upp så blev det som en boll innuti. Men det får ett fint "häng" på mössan, lite skate-aktigt faktiskt.

Nu har jag börjat sticka en vit mössa som jag har fått en beställning på. Det är inte alltid alla färgerna finns inne i affärerna så nu har Cecilia hittat garn på internet för mycket billigt pris (läs; 10 kronor), vilket verkar vara samma garn.

Efter skolan idag traskade jag på stan och gick in på Ohlssons tyger för skojs skull och hittade en liten väska med en liten sax, litet måttband, nålar och så vidare! Så nu har vi införskaffat en sådan att ha i skåpet då vi har våra stick-stunder på skolan. Den kostade enbart 25 :- och innehöll så mycket bra.

Jag måste även tipsa om klädvårdsrullar som är bra att ha då garnet till Åremössorna (även annat garn) ofta "luddar" av sig och det är inte kul att ha grönt ludd på en svart tröja. Så mitt tips är att köpa små klädvårdsrullar med refill! Det har jag gjort på Dollar Store, en rulle med fyra stycken refill för 20 :-. Väldigt praktiskt att ha i handväskan!

/ Emma

Kommentarer
Postat av: Vildvittran

Jag vill beställa en! Jag vill ha en röd jag. Kan du sno ihop en sån? Ska jag sätta in pengar? Lycka till nu med företaget! Puss!

2009-01-30 @ 22:48:48
URL: http://vildvittrans.wordpress.com
Postat av: Ida

Vad duktiga ni är :D

2009-02-04 @ 14:22:35
URL: http://idizar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0